שרי האנרגיה: "קפריסין תזרים גז ישראלי לאירופה"

אבי יעקב No Comments on שרי האנרגיה: "קפריסין תזרים גז ישראלי לאירופה"

במסגרת ביקורו בארץ נפגש שר האנרגיה קפריסין, ג'ורג' פפנסטאסיו, עם מקבילו שר האנרגיה ישראל כ"ץ וסיכמו יחדיו על המשך שיתוף הפעולה בתחום האנרגיה. השר כ"ץ: "ישראל וקפריסין חולקות ברית ארוכת שנים וחזון משותף". השר האורח: "הדיונים הפוריים שהיו לנו ביומיים האחרונים חיזקו והעמיקו את השותפות בין שתי המדינות"

צילום: שלומי אמסלם (סטילס, לע"מ)
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר האנרגיה והתשתיות, חה״כ ישראל כ"ץ, נועד עם מקבילו הקפריסינאי שר האנרגיה, המסחר והתעשייה ג'ורג' פפנסטאסיו, לסבב דיונים במטרה לחזק את שיתוף הפעולה האנרגטי בין שתי המדינות.

בשיחות דנו השרים והצוותים המקצועיים בחיבור החשמל בין ישראל לקפריסין, שנועד לחבר את רשתות החשמל של שתי המדינות, במטרה להתקדם להסכמות לקראת ועידת האקלים שתתקיים בסוף השנה בדובאי (COP28).

על רקע המחויבות שהביעו ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, ונשיא קפריסין, ניקוס כריסטודולידיס, בפגישתם בחודש שעבר, ניהלו השרים דיון לשיתוף פעולה בפיתוח תשתיות גז טבעי אזוריות, לרבות היוזמה הקפריסאית שמטרתה להעביר גז טבעי דרך קפריסין לאירופה, לרבות גז טבעי ישראלי.

השרים החליטו לקדם, כבר בחודש יולי הקרוב, שתי קבוצות עבודה שיקדמו חיבור בין המדינות בתחום החשמל, הגז הטבעי והמימן. וכן נדון בין השרים נושא מאגר הגז הטבעי חוצה הגבולות אפרודיטה-ישי, כאשר השרים התחייבו להמשיך ולקדם משא ומתן במטרה להגיע להסדר עד סוף השנה.

בסיום הפגישה מסרו השרים הצהרות לתקשורת כאשר השר כ"ץ אומר: "ישראל וקפריסין חולקות ברית ארוכת שנים וחזון משותף, ותחום האנרגיה, במיוחד בימים אלו, מהווה עוגן לחיזוק הקשרים בין המדינות ולמימוש החזון שלי להפוך את מדינת ישראל לגשר אנרגטי בין מזרח למערב שיחזק את היציבות האזורית. קפריסין היא שותפת מפתח בהגשמת חזון זה, ואני מודה לשר פפנסטאסיו על רצונו הכנה להעמיק את הקשרים בין המדינות ולהתקדם בפרויקטים המשותפים שלנו בתחומי הגז הטבעי והחשמל".

לעומתו מסר האורח השר פפנסטאסיו: "אני רוצה להודות לשר כ"ץ וצוותו על קבלת הפנים החמה בישראל ועל הדיונים הפוריים שהיו לנו ביומיים האחרונים שחיזקו והעמיקו את השותפות בין שתי המדינות, המבוססת על ערכים משותפים ואינטרסים אסטרטגיים משותפים בתחום האנרגיה. שוחחנו על האופן בו משבר האנרגיה הנוכחי מדגיש את הצורך בגיוון אנרגיה בעולם, על אבטחת אספקת אנרגיה וחיזוק הקישוריות. החלטנו לזרז את הדיונים המקצועיים על מנת ליצור מסדרון אנרגיה אמין במזרח הים התיכון. במסגרת זו, אנו מתמקדים בחיבור החשמלי בין קפריסין לישראל וכן כיצד קפריסין יכולה לשמש כשער עבור גז טבעי ישראלי לאירופה".



0 תגובות